Åka tåg

18 thoughts on “Åka tåg

  1. Vilken fin serie! Känns som att de flesta psykopater jag mött har varit på tåg, det är en naturlig mötesplats. En lustig typ hade en monolog för mig och nån gubbe om sitt skattefiffel och att köra ifrån polisen på motorcykel och avslutade varje mening med ett ohärmbart hest och rullande psykopatskratt.

  2. Fin serie! Rolig vändning!

    Jag gillar också kameleont-läsken. Det är som i en dröm när något plötsligt byter skepnad eller försvinner.

      • Kul! Jag får kolla in den filmen.

        En film som jag tycker har bra drömsekvenser är Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

      • Eternal sunshine var underbar. Waking life är mer som… ja… en massa filosofiska samtal i drömform..? Svårt att förklara. Det är ingen “vanlig” film, men den är väldig vacker och skön och för varje gång jag ser den hör jag ngt nytt och förstår lite mer.

      • Tack för Waking Life-filmtipset. Den var häftig!

        Rotoscope-animationen passar bra för drömscenariot. Men den gungiga animationen gör mig också lite sjösjuk🙂

      • Jag åkte tåg här om dagen och kom att tänka på den här serien. Den är verkligen detaljerad. Till och med soppåsarna är med. Varför har dom inte riktiga papperskorgar istället liksom?

        I varje fall så skulle jag rita i mitt block men oj vad svårt det var. Tåget rörde sig och vibrerade ju hela tiden så jag fick hålla i pennan krampaktigt.

        Så nu blev jag lite nyfiken. Är det så att du kan rita när du åker tåg? Kanske är du väldigt stadig på handen? Eller har du bara dukat upp tecknarprylarna snyggt där på bordet i tåget?

      • Jag älskar att sitta och teckna på tåget. Men jag tecknar då främst “på skoj” och inte sånt som jag tänker ska publiceras någonstans.
        Knepet är att hålla blocket i handen, inte ha det på bordet, när man ritar. Då följer kroppen med i skakningarna och jag hinner känna av en millisekund innan det kränger till och kan lyfta pennan från pappret i tid för att undvika felstreck.

      • Intressant knep! Jag åker tåg snart igen så då får jag testa.

        För jag håller med dig, tåget är annars en bra plats att teckna på. Det finns inte så mycket att göra och så tycker jag att det dyker upp en massa idéer och tankar.

  3. Alltså jag gillar verkligen dina fyrrutor!
    Det värsta jag varit med om på ett tåg var gubben bredvid som kom på den smarta idén att fördriva tågresan mellan stockholm och göteborg med att dricka öl! Massa öl! Sen ringde han alla sina vänner och pratade högljut!
    Jag kan för övrigt relatera till det där att man börjar tro knäppa saker om folk och sen börjar hata dem. Jag blir ibland sur på mina vänner när jag hittar på dialog när de bråkar med mig. Galen, jag är galen!

    • men att han drack öl och pratade i telefon var väl inte så farligt!
      Det värsta jag varit med om var när en man som satt bredvid mig tog min hand, drog in den under sin jacka och la den på sin erigerade penis. Den var ganska chockartat. Han såg ju så trevlig ut. Satt där och log milt och vänligt. Mmm… Märklig upplevelse.

Leave a Reply

