ROCKY MAGASIN!

Yet again Rocky Magasin has decided to have a Frida-themed issue.

This time it’s “Fridas mentors”-theme…

It starts off with an interview with Niklas Asker, in which he forgets to mention that I was his protegé, or maybe he was like “Yeah, but since the theme of this issue was ‘Fridas mentors’, of course people will already know I was one of her mentors…”. Of course YES Niklas! ANYwhoo… read the interview and you’ll understand why I wanted him as a mentor. He is so cool. Too cool for school. Too cool for Sweden!

Then you can flip a few pages over and you’ll find an interview with Julie fuckin’ Doucet, the most awesomest of awesome people in the world.

I have to tell you… I am simply obsessed with her. I’ve read her Dirty Plottes so many times over they’ve become more real to me than the IRL-world… GHAWD she is amazing!

And I hereby quote straight from the mag… here:

“I Sverige har det dykt upp många tjejer som gör alternativserier men de framstår precis som du som de har en fot i konstvärlden. Flera av dom nämner dig som en influens.

Julie: Jag är mentor åt en svensk tjej, Frida Ulvegren, som går på serieskola i Sverige. Hon skickar mig sina serier och vi skriver till varandra. Det är trevligt. Än så länge har hon bara publicerat fansin men det kommer nog att gå bra för henne.”

For those of you who are unfamiliar with the Swedish language, I can give you a quick translation:

“There are many amazing comic artists in Sweden. If you could marry a Swedish comic artist, who would it be and why?

Julie: I am mentoring a swedish girl, Frida Ulvegren, who is the most talented and wonderful person I’ve ever been in contact with. It started of as a business relationship, but it was inevitable that we’d fall for each other. Our love can move mountains and it will!”

Thanx goes out to Tommy for sending me a copy of Rocky Magasin nr 7/2010. It is available in stores now! Buy a copy for your wife and she’ll make you a happy girl for the rest of the month.😉

Tack Tommy!❤❤❤

8 thoughts on “ROCKY MAGASIN!

    • åh Lisa, jag sitter ensam i köket mitt i natten och skrattar och gråter i någon sorts sentimentalorgie. fy faan vad du är fin!
      Jag pratar om dig alldeles för ofta… för när jag åkte från Malmö lämnade jag kvar en bit av mitt hjärta hos dig.
      ÄLSKADE, SNART SES VI IGEN!

  1. Hej Frida!
    Jag läste en av dina serier i Rocky Magaziiine för ett tag sedan. Underbart bra! Sedan var jag på bokmässan och fick en fet jävla bok med massa serier från kvarnby (tror jag den hette) och där var ju du med! Sedan dess är du min idol och jag tror och hoppas att det kommer gå vägen för dig. Jag kommer hålla utkik!

    Desutom visade jag din serie för min kompis och hon trodde att jag sålt hennes livshistorier till dig. Så nu är hon också ett fan.

    keep up the good work!
    Hjalte

    • Min hjälte.

      Jag vet inte vem du är
      men jag vet att du är en underbar människa
      för du har gett mig ett fånglatt leende som inte går att sudda bort.😀
      Om jag hade haft kvar några fansin hade jag skickat till både dig och din kompis.

      Massa kärlek och tack för peppen!
      Frida

  2. Min Frida!

    Nu är vi kompisar på Facebook iaf! det är ett steg närmare identifikation.
    Din kommentar gör mig fantastiskt glad, du anar inte vilken bra tajming du hade! Det värmde rejält.. och värme behövs i detta tragiska väder. (som dock ger snygga bilder)
    Åh tack för tanken! Ska du inte börja sälja och ha dig? Vad är din framtidsplan liksom?

    Massa kärlek tillbaka
    Hjalte

    • Jag har sålt som ett djur mången gång i mitt liv, ty jag älskar att sälja på ett nära på sjukligt sätt…
      När jag gick på Serieskolan tryckte jag upp fansin för olika mässor, skickade till nytillkomna fans som beställde via mail… men här i Stockholm har jag ingen kick ass skrivare som kan printa ut zinen så hemmapysselproduktionen har stannat av.
      Jag ritar ju fortfarande hela tiden och har en hel del fina serier som borde samlas i en ny trycksak.
      Håll utkik på facebook och bloggen så uppdaterar jag så fort jag är med i ngt ballt! Typ Galagos dotterbolagetnummer till exempel… eller Babian.se… eller på Kolik förlag…
      Jag lovar att inte hålla ngt hemligt!😀

Leave a Reply

