avec coleur

This is what I got done tonight. Still have the books left to finish, but I should really be heading home from my studio now… Gotta think about the kids, ya know.  

By the way: this will be my very last comic with this J-guy. Feels kind of sad… but also healthy. It was a very destructive relationship. He totally fucked with my head (and I with his. I was manipulative. Every comic I made was a way of trying to drive him into my arms. Pathetic. But the shit I made turned out great, so thanx J! You made me even more awesome than I was before!). 

He was the best thing that could happen to me comic-wise. He made me want to be a better artist.

2 thoughts on “avec coleur

  1. Gillade ditt fanzine mycket, ska snart skriva något om det och några andra; så himla mycket serier att läsa efter SPX att jag inte hunnit med att skriva också, men jag ser att du åtminstone har haft tid att göra annat🙂

    Antar J-killen här är samma som i fanzinet? Ser fram mot texten också, om den dyker upp!

    • Det är samma kille ja. Om man back-trackar bloggen lite så kan man se vår allra första kontakt. Här. Vår “flört” “relation” (what ever) började med en kort kommentar som han skrev på ett av mina blogginlägg i typ… November -09? Jag är ju alltid peppig och flörtig så jag öste på med romantiska drömska planer på en härlig dykar-resa till Mexico där vi skulle roll-spela Frida Kahlo och Diego Rivera. Det blev aldrig någon Mexico-resa. Synd. Men det blev en massa push-pull, på-av, bekräftelse-avstängning, så att jag blev fullkomligt besatt. Det var SKITBRA för mina serier! Helt utan ironi alltså! Jag har aldrig varit i en så kreativ fas i mitt liv som jag var med honom. Serieskapandet blev en överlevnads-strategi för att kunna vända alla mina jobbiga känslor till ngt positivt.

      Texten kommer! Typ ikväll? Måste jobba lite först.🙂

Leave a Reply

