SPX frågor och svar.

För att ladda upp inför seriemässan SPX, lördag och söndag på Kulturhuset i Stockholm, så har Loka skapat en enkät. Fyll i du också!

 Jag heter:

 Frida Sabina Gabrielle Ulvegren. Meeen… What’s in a name? That which we call a rose, by any other name would smell as sweet. And Frida would, though not Frida called, still be AWESOME!

Jag bor i

Malmö. Och Skärholmen. Och på Södermalm. Och i New York. It’s a state of mind, liksom…

Jag har varit på SPX (ggr):

Det blir min andra gång i år. Förra året gjorde jag en fin nettovinst på fem lax. Kan man tjäna 5 tusen kronor på att sälja fansin under två dagar undrar ni? Svaret är JA. Men bara om man är heeelt sjuk i huvudet.

På årets SPX ska jag:

Inte hetsa lika mycket som sist. Sälja lagom och se till att träffa alla mina favoritmänniskor som också är seriefolk

och kolla in mina älskade bästaste Malmö-vänner Thorbiz och Leezas väggmålning på Galago-festen.

Mitt bästa SPX-fynd:

Jag köpte Second Thoughts på release-festen efter fansinmarknaden förra året. Under själva marknaden shoppade jag inte. Då hade jag ju transformerats till “Säljdjuret” och lämnade bara mitt försäljningsbord en gång för att ta emot fansin-pris på scenen.

Mitt bästa SPX-minne:

Henry och glada Tony. Nedan är ett utdrag från blogginlägget jag gjorde efter SPX förra året. Fan va glad jag var på den tiden… Så ung och lycklig… :’)

“Jag träffade två underbara herrar också, den ene hette Tony…och den andre hette…Henry!

De stod en stund och pratade med mig och jag sålde in mitt fansin till dem efter bästa förmåga och med största entusiasm och drivkraft…meeen de lämnade mitt bord utan att ha köpt det i alla fall…  :/ 

Jag diggade dem ändå, vi “bytte facebook” med varandra och jag fick en fin regnbågsfärgad tuschpenna av dem så jag grät inget blod över det.

Sedan, dagen efter detta möte återvände dessa båda herrar till mitt bord och meddelade att de pratat om och tänkt över mitt fansin, och framför allt mitt övertygande säljprat och beslutat sig för att komma tillbaka för att köpa det! Did I feel awesome or what?!😀

Tony och Henry, ni gjorde mitt SPX-äventyr alldeles extra förtjusande!  http://gladatony1.wordpress.com/

 

Icke att förglömma det magiska Comic Royal-gänget! Med Hofors-eleverna i ryggen, jisses vilket golden crew!

De utstrålade humor kärlek och charm och jag blev lite kär i dem allihop! Inte konstigt eftersom den finaste grabben (Johan Jergner-Ekervik) i min klass är deras homeboy.

Åh! Snottra med Egil och Marta på t-bane-perrongen!😀 Roligt!

 

SPX har varit en fantastisk kaskad av vackra sköna och roliga människor! Mer sånt här! Det är ju för detta livet var menat! Möten! Med intressanta kreativa människor!”

Tre fanzin eller böcker som jag ser fram emot:

Thorbjörn Jensens grymt smarta och innovativa fansin med pyssligt omslag och Fabian Göranssons serie-bearbetning av Strindbergs Inferno. Rogert – Dubbelmoralens väktare av Thomas Olsson. Jag är kär i Rogert.

6 thoughts on “SPX frågor och svar.

Leave a Reply

