you all know that I have my issues… but guess what?! Salvation is near!!!

So I have found this really amazing community and now it just feels like I’ve finally come home you know.

I met this really warm and gentle man the other day and we talked about my life and my experiences and he gave me a hug and a flyer before we parted.

This church, they’re saying that deep down inside the human being is good. And hey, that’s exactly what I think too!ūüėÄ

I have now decided to go for a trip to their camp. It’s a kind of “get to know yourself”-camp

and I’m SO in luck that I just got payed from my teaching job! The money I have in my account right now covers the costs of the camp/course and reading materials perfectly. This feels so much like it was ment to be! I mean, on the dollar, their price is exactly the same amount as what I have in my account!

So, there wont be much time for drawing comics in the nearby future.

I’ll keep you updated on what I learn about myself and the world through this amazing church though. More amazing to come!ūüėÄ

11 thoughts on “you all know that I have my issues… but guess what?! Salvation is near!!!

    • jag har h√∂rt att det ser annorlunda ut n√§r man l√§ser via luren. Har aldrig sett det sj√§lv dock. Du f√•r visa n√§r vi ses.

  1. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! NEEEEEEEEEEEIIIIJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!! KOM HEM! BUMS!!!!!!!!!!!! INTE GE PENGAR TILL KONSTIG SEKT!

    //schwester

  2. Sj√§lvst√§ndighet √§r bara newspeak f√∂r v√§lanpassad. Vi kanske skrattar √•t stollar som lever udda livstilar och tror p√• gud vet vad och vi s√§ger att de har blivit hj√§rntv√§ttade, att bara de hade levt d√§r vi lever skulle de bli som oss normala och rationella men vi h√∂r inte ens oss sj√§lva s√§ga det, vi v√§nder inte p√• resonemanget. Det √§r i kommunikationen med andra m√§nniskor vi blir till. Hur har det g√•tt hittills? M√•r du bra? √Ąr du glad? K√§nns allt det h√§r friskt och rationellt? Jag √§r arg idag men jag menar v√§l

    • Hej fina du!

      Jag skrev just detta aprilskämt eftersom jag har en dragning till andlighet och har Gudskraften med mig i min vardag.
      D√§rf√∂r var det extra roligt eftersom folk som k√§nner mig vet hur positivt inst√§lld jag √§r till sekter och flum… Jag skulle varken kalla mig sj√§lv normal eller hj√§rntv√§ttad. Bara nyfiken och √∂ppen.

      Sedan ställer jag mig starkt emot att blanda ihop pengar och religiositet.
      Likt Jesus när han kastade ut månglarna från templet blir jag arg på samfund som ruinerar sina följare.
      En äkta profet/predikant (oavsett vilken tro denne bekännt sig till) tar i-n-t-e betalt för sin visdom.

      Sann kärlek, Gud och lycka är gratis! Alltid gratis.

      Mycket av det som Scientologerna säger är ju vackert och sant. Självhjälps-sekter hjälper faktiskt och får folk att må bra, det vet jag, annars skulle de inte dras dit/stanna där. Men just Scientologerna har en mörk sida som inneburit ruinerandet av människors liv.

      Jag √§r glad och m√•r bra. Allt k√§nns friskt och rationellt (?). Men just precis nu m√•ste jag g√• p√• toa, det √§r typ allt jag kan t√§nka p√•… ehhh… ah… kram p√• re! (hemlig beundrare = gillar¬īt!)

Leave a Reply

