Mina drömmar med alla utsvävningar som Rocky klippte bort.

Vad händer framöver? 

Vem kan svara på det egentligen?

För två år sedan var min plan att gifta mig och köpa hus.  Jag var så säker. Vi hade skaffat lånelöfte och tittat ut ett litet hus där man kunde elda.  Jag hade ju varit lycklig, lugn och trygg där också, det vet jag. Jag hade blivit en god mor och trivts med min man.  

Men så flyttade jag till Malmö och Serieskolan och här växte jag. Som människa. Förändrades. Njöt av att stå på egna ben.  

Så jag bröt förlovningen. 

Nu är jag singel och serietecknare i en annan stad långt bort från exet och vårt gamla liv.  Jag känner mig stark och fri, men hade ingen som helst aning om att det var här jag skulle vara idag.

Livets vägar kan komma att ta oväntade svängar oavsett hur mycket vi planerar. 

Men jag vet en sak om framtiden i alla fall och det är att jag ska åka till New Orleans med min syster.
Vi ska sitta där tillsammans hon och jag, på en stilla veranda där färgen flagar i stora sjok på de slitna träväggarna.

Och vi ska svettas i våra skira sommarklänningar… dricka whiskey on the rocks och bara le mot varandra medan sensommarsolen sakta går ner över Mississippi floden…

Luften kommer vara fuktig… där bredvid oss kommer det sitta en gammal raspig blues-gubbe med gitarr och sjunga om vackra kvinnor… kvinnor som sliter hjärtat ur bröstet på en…

Åhhh… New Orleans… jag kommer bli så inspirerad!

4 thoughts on “Mina drömmar med alla utsvävningar som Rocky klippte bort.

  1. Serieskolan! Jag har tjatat på en ung bekant att söka sig dit. Men hon lider av ohälsosamt mycket social fobi och prestationsångest och blir bara förbannad på mitt tjat. En kollega till dig ställer ut på Kulturhuset just nu.

    • Serietecknarna är ett fint och välkomnande släkte. Även en social fobiker kan skapa sig ett sammanhang i denna mysiga ankdamm.

      Hälsa henne att hon inte kommer ångra sig om hon flyttar hit.
      Det var det bästa jag gjort sedan jag var tonnåring. Om hon vill ha hjälp kan jag gärna titta på hennes grejer och tipsa om vad som är bra att söka med.

      Vilken kollega ställer ut?

  2. Loka Kanarp
    [url=http://www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=14386&ptid=12253&Category=Utst%C3%A4llningar]Från Salong till barrikad[/url]

    Men du är ju i Malmö, kom jag på

    • Fina Lokan. Jag tror att det kanske är samma utställning som jag såg i Malmö när hon var här i vintras… Anywhoo, hon är grym.

Leave a Reply

