Heh, det här svaret gillar jag.

Vilka är de bästa/sämsta reaktioner du fått på dina serier?

Bästa reaktion… Heh, jag har så många sköna guldkorn att plocka från här…

Det finns en viss kategori av herrar som gärna skriver till mig att jag är duktig…

hehe, det gillar jag skarpt. Puss på er!

Tjejer skriver att de känner igen sig, att det är ju precis så där det är och då känns det verkligen som att jag gör något bra och viktigt, inte bara för mig själv.

Första gången jag blev recenserad var i Bild & Bubbla med mitt första fansin ”Fridas hjärta”. Då skrev recensenten Mikael Sol att ”Teckningarna är inte särskilt snygga eller bra. Man ser vad allt föreställer, men mycket mer än så är det inte.”

Haha, yes! Och åh, den här meningen fick mig att illskrika av förtjusning:  ”som ni förstår är det ganska ointressanta fakta om henne, men hon lyckas ändå rädda det med ett rappt språk”

Haha! Jaaa! Mikael Sol, jag är din slav!

Haha, men alltså, det var ju verkligen så sant också… Serierna i det fansinet var absolut inget att skryta med.

Jag beklagar verkligen till alla er som jag tvingade att köpa det. Men vad faaasen, bara en tjuga kostade det och så fick man ju en rolig pratstund med mig på köpet!

Men direkt dåliga reaktioner kan jag inte se att jag fått faktiskt. Eller tja… det finns en 13årig pojke, han är lillebror till en bekant och han blev visst väldigt upprörd och provocerad av mina serier. Han hade nog en bild av mig tidigare som någon sorts helig varelse, och sedan upplevde han väl att jag raserade den bilden när han läste min oral-fixerings-serie.

Den ligger ju där på bloggen, så jag kan ju inte stoppa någon från att läsa den. Jag varnar förstås barn och känsliga personer i titlarna på de inlägg som är vulgära, men det är klart att de kan strunta i mina föreslagna åldersgränser om de vill.

Men jag blir inte orolig eller störd av det. Jag kan ju se att det handlar om en begynnande sexualitet som pojkvaskern inte fått kontroll över ännu. Det får vara som det är helt enkelt. Jag svarar honom så moderligt och stöttande jag bara kan.

Det finns ju faktiskt betydligt värre grejer på internet än mina serier.

De är ganska harmlösa faktiskt.

Det är ju bara r-i-t-a-t liksom.

5 thoughts on “Heh, det här svaret gillar jag.

  1. Hmm.. Du har inte kvar några ex av “Fridas Hjärta”?🙂 Jag tror nämligen att jag missat den. Jag är inte säker, men jag tror det.

    Hehe… När kommer din serie om “2 girls one cup”?

    • Haha, jag gillar att du hänger med i mina länk-referenser! ^_^ Jag har nog ngt ex kvar av hjärtat, men det är ju inte ett fansin att rekommendera…
      Jag är ju sååå mycket bättre nu än vad jag var då.
      I’m just sayin’…

      Men vill du ha’t är det klart att jag fixar det!
      Jag mailar dig när jag rotat fram ett ex. Typ imorgon efter att jag haft mina elever borde jag få tid att leta lite i bokhyllan.

Leave a Reply

