Läs här! Hela sanningen bakom Rocky-intervjun! (fråga nr 1)

När jag svarade på intervjufrågorna till Rocky Magasin så var mina svar lite längre och mer ordrika än vad som fanns plats för i tidningen… när jag väl sätter igång är det svårt att hejda mig… Därför tänker jag nu ge ER, mina älskade bloggläsare, alla svaren i sin helhet.

Tony E har lyckats skära ner intervjutexten svinbra i magasinet. Jag framstår som rolig, lite tokig och samtidigt klok.😀 Han har tagit bort de delar där jag tappar fokus och blir för babblig men har ändå kvar “min röst” i texten. (Tusen Tack Tonester! Nu kommer folk nästan kunna tro att jag är normal… Hah! Du borde gå vid min sida alltid och redigera allt jag gör!) . Det blev alltså en finfin text och jag är sjukt nöjd.

Men rätt ska vara rätt och trots herr E’s flinka redaktörsfingrar var det många godbitar som försvann.

Så, here goes, hela svaret på fråga nr 1 av 8.😀 Tvåan tar vi imorgon! Puss!

Varför ritar du serier?

Nu för tiden gör jag det mycket för att försöka förstå mig själv och få klarhet i varför jag beter mig som jag gör.

Men serier har också visat sig vara ett bra verktyg för att utöva magi, vilket jag har lite som en hobby kan man säga.

Jaja, jag veeet… Nu kommer flummet här, men det får du ha överseende med.

Okej… Jag kan ta som exempel när jag skulle söka till Serieskolan för ett par år sedan. Då tecknade jag en serie om mig själv när jag skickar in mina arbetsprover till skolan och hur lärarna öppnar brevet (jag hade bild-googlat hur de såg ut och tecknat av dem) och utbrister Magnifico! Esplendido! Henne ska vi haaa!

Ja, då skapade jag en tydlig bild av vad jag ville skulle hända och sedan skickade jag iväg den bilden och släppte alla tankar på den. Mottagaren fick bilden i sitt huvud och kunde inte låta bli att följa det skeende som jag redan satt igång. Det är magi.

Man kan använda sig av mentala bilder också, men om man kan teckna är ju det ett svinbra verktyg som är tusen gånger mer effektivt än att ”bara tänka”!

Sedan kunde det helt enkelt inte på annat vis än att jag kom in. Trots att jag faktiskt var ganska kass på att teckna då…

Eller, nej… Inte kass, men… eh… eller jo. Det var jag. Ganska kass faktiskt. Hehe…

8 thoughts on “Läs här! Hela sanningen bakom Rocky-intervjun! (fråga nr 1)

  1. MÄÄÄH, hallå elleh? rocky magasinet har väl inte ens kommit ut än? du avslöjar ju hela intervjun i förväg ju. jag som ville ha en överraskelse…

    • Åh! Men imorn kommer den till butikerna! Jag tar ändå en fråga i taget, så du har många godisbitar kvar i alla fall… ^_^
      PUSS!

  2. PFJUUH! Här trodde jag att allt bara var out in the open redan, men då kan jag vara lugn. typ… IMORRON KOMMER DEN!!!!!! WAAAAHHH!!😀

    • Haha, waaaaahhh, indeed! ^_^
      Vet du vad jag gör nu? Jag pysslar ihop fansin som jag fått beställning på.
      De gillar mig, de vill ha mina serier, de tycker att jag är grym på att teckna, de tycker jag är rolig.
      Jag bara njuter…

  3. “…och mamma bara ler….” hehe. Ja, käraste lilla Fridaskrutt, du är i sanning en rolig tjej. Du ÄR grym på att teckna, och självklart vill folk ha dina serier- du är ju bäst. Njut för fulla muggar! Puss

    • Mammaaaa! Jag tänker på’na typ tre gånger om dagen. Hon sitter i min kropp, i varje rörelse, i varje lyckat lärar-ögonblick. Åh vad jag saknar’na.
      Mmmm, jag njuter gurkan. Jag går omkring och liksom bara sjunger och ler för mig själv hela tiden.
      Du och jag och New Orleans. Du vet att det blir av, vi kommer fixa det här.❤

    • Hej söstra mi! Du är med lite i senaste posten. Förlåt att jag blev konstig i telefonen, det är så mycket nu…
      Känner igen denna känsla från när jag var KL på giganten.
      Hela tiden ett tryck över bröstet av kraven.
      Allt som ska göras.
      Allt som de andra där ute kräver av mig.
      Allt som jag inte hinner med.

Leave a Reply

