6 pages sketched

But I think I’m gonna shorten it a bit. It doesn’t have a nice enough flow right now. I’m not satisfied. 

I heard somewhere that captions are bad. That real comic artists use dialogue and visuals to tell the story and not litterary text in captions. I don’t agree, Sandman for example is packed with caption-text and I love it, but still, I wanted to try avoid using captions for this story. As an experiment. It resulted in a text that’s really annoying on the first 2 pages.

These three pages are allright though. I will be cutting and pasting a bit to tighten it, and get the essentials out of it, but I like her faces and her body language in these panels. Hähä, “Det där blev ju inte så braaa…”

8 thoughts on “6 pages sketched

  1. Ha ha ha!!!! Frida, du å ja! Underbar skildring av det Hjernska vansinnet. Jag tror att det är en självklarhet för oss alla att tala och sjunga med oss själva i spegeln. Det är liksom så vi är. Allihop. Fast det kanske alla är- egentligen.🙂 Hur som helst, I LOVE IT!!! puss//ulla

    • Haha! Det är ju heeelt naturligt.❤
      Åh, vad jag älskar det Hjernska vansinnet… i kombo med den Ulvegrenska stoltheten blir vi ju fullkomligt häpnadsväckande varelser!😀

      Puss! Jag är så stolt och glad över att vara en av oss!
      En som är svår att leva utan,
      och svår att leva med… :')

  2. Hej!

    Såg dig i Rocky så bestämde mig för att kolla upp dig lite mer. Allra mest för att du var så otroligt söt. MEN, kollat igenom några av dina serier här nu och det är en väldigt mysig känsla över dom. Dom snuskiga serierna är upphetsande (ja, faktiskt), och allt annat är oerhört mysigt tecknat och ger en varm känsla. Du ÄR duktig!

    • Nämen åh! Är jag det? Är jag verkligen det? (strålar som en sol) Kyss på dig du anonyme välgörare! Bara för dig ska jag nu ge mig ut på stadens gator och torg och ge en bit bröd åt en fattig. Pay it forward!🙂

      Men du måste faktiskt läsa serierna i sin helhet… Här på bloggen är det ganska uppstyckat och en hel del halvfärdiga grejer… Får jag föreslå att du beställer ett fansin av mig? En liten trevlig handsydd samling av mina bästaste verk. Det kan du gott ha tycker jag.
      Jag lovar dessutom att ladda fansinet med en massa kärlekskraft och positiv energi, just for you.😉

      • Det är lite jobbigt med såna där människor man inte vet om man ska ta på allvar eller inte, men skönt också på nåt vis. Jag ska fundera lite på ditt förslag. Är det paypal som gäller?

      • Jag menar allvar.
        Okej, kanske inte att jag går ut preciiis preciiis nu och delar ut bröd på gatan,
        men jag känner ett starkt behov av att ge tillbaka lite av den gladhet du bjöd mig på.

        Jag mailar dig nu istället… hang on darlin’.

Leave a Reply

