This is why a slightly manic and extremely overambitious person makes the BEST TEACHER EVER!

Imagine their little faces! When they read their notes! AAAHHH!!! I love these kids! I want to keep them and eat them and hug them and love them for ever and ever and ever!❤❤❤

Yesterday a couple of’em had candy to give me and one girl gave me a spontaneous hug. She was like, Hey Frida… and then she just came up and put her arms around me. Awww!!! Best students ever! Epic teaching moment!!! EPIC! I’m gonna miss ’em…

2 thoughts on “This is why a slightly manic and extremely overambitious person makes the BEST TEACHER EVER!

  1. Jättebra initiativ att skriva en personlig lapp till alla. Det är ju helt optimalt att ha så pass få elever att ha hand om. Jag var själv lärare för både barn och vuxna på medborgarskolan för ett gäng år sedan. Tyvärr så tänkte jag aldrig så långt som att skriva till dem. Ditt sätt att göra det hela personligt kommer garanterat att få dem att minnas din tid som lärare.

    • Ja, det är ju mitt ständiga driv i livet, att lyfta upp människor omkring mig.

      Jag vill att alla ska må bra och känna sig sedda.
      Jag vill att de ska lysa upp när jag kommer,
      lyssna aktivt och intresserat,
      och jag vill att de ska känna sig värdefulla.

      För det är de.

      Varenda en av dem förtjänar kärlek och respekt
      och jag överöser dem gärna med det.

      Läraryrket är inget jobb för mig, det är ett kall.❤

Leave a Reply

