Klargörande. Har man sagt A får man säga B och hela den historien.

På inrådan av en vän gör jag detta inlägg.

Fredrik har bett om ursäkt för sitt övertramp. Han drog två opassande skämt som var kränkande och över gränsen för vad som är acceptabelt av en lärare och äldre man i maktposition.

Vi har pratat om det och han har bett om ursäkt.

Jag hade inte gjort något väsen av det om det inte varit för att min fina vän F blivit drabbad.

När en vän blir nedtryckt så vaknar lejoninnan i mig och jag bara måste ryta ifrån. Så är det. Men varken hon eller jag lider av några bestående men från det inträffade och jag önskar verkligen inte Fredrik eller hans hustru något illa. Det hela var helt enkelt ett par fadäser som nu är överspelade.

Markeringen var på sin plats (jag ångrar ingenting) och jag har en känsla av att mannen ifråga kommer att tänka efter både en och två gånger i fortsättningen över hur han relaterar till sina elever. Han är ingen våldäktsman, bara jävligt osmidig.

Så. Är vi färdiga med den här affären nu? Bra. Undrar ni över något mer är det bara att fråga mig, jag är stark och orkar med det mesta.

God natt.

Fina Fanny har skrivit ett långt och uttömmande inlägg om alltsammans här. Läs och förundras över vilken skön människa hon är!

2 thoughts on “Klargörande. Har man sagt A får man säga B och hela den historien.

Leave a Reply

