Angouleme-videos pour vous mes amis!

No sleep all night on the train before doing this vid because of that amazing Jenna-book… I’m now thinking “what do I have to tell?” “how could any story be as heavy and awestricing as Jennas?”

She truly is a remarkable woman.

Drama! I will elaborate on these incidents soon enough. The night before I recorded this vid I was lying awake in my bed considering wether to report my teachers disgusting behavoiur to the principal at Comic Art School or not. I think I’ve decided to just write about it here on the blog, and hope that he slips up again so I can rage against him, mano a mano.

It’s been so long since I let my rage out. A good build-up in my system, ready to burst with explosive controlled fire which will burn him to an unrecognizable pile of ashes of his pathetic impotense.

But then again… maybe I should go easy on him. After all, he’s just a sad and weak excuse for a man…

I am, and allways will be, stronger than he’ll ever even hope to be. I am the empress, the goddess, the magnificent and he’ll allways just be a squeeky little mouse gnawing at my feet trying to get attention.

Do I lift my foot to smoosh him under my heal, or do I simply walk away with a digusted look on my face? We’ll see mes amis… we’ll see…

Ooohhh yeeeaaah… more fantastic news from the train ride… Someone stole all of the cash from my wallet (2000 SEK) somewhere between Malmoe and Koeln. I discovered it when I needed to pay for a cup of coffee.

Johan came to my resque and paid for it instead.

He’s a good friend that one.

I chose to see this whole stealth buisness as a lesson in the futility of this world… Everything will be lost in the end. Everything that comes to us, will one day go away and leave us. Even my own life in this body, will be lost one day. This flesh will rot. The people who knew me will die. Nothing of what I was will follow me anywhere. All of these days I’ve spent in this life, all of the lessons I’ve learned, will die as I die.

So there’s no point in thinking that we own anything. It can all fall out of our hands at anytime.

I still have faith that everything will be allright though… I can’t explain that notion right now, but it’s really strong and it makes me feel invincible. 

And hey! There’s no point in crying over spilled milk now, is there? Why give myself suffering and anxiety over something I can’t possibly change no matter how hard I try?

No, instead I’ll choose to give energy to the aspects of my life that I can actually do something about.

Like my teachers missbehaviour.

17 thoughts on “Angouleme-videos pour vous mes amis!

  1. nått säger mig att det inte är Gunnar….

    Jättetråkig början på resan, men du har en väldigt sund inställning till det:) Man ska inte gråta över spild mjölk, hur jävla mycket det än är! Hoppas du får det trevligt i frankrike!

    • du e expert po att laesa mellan raderna Tomas… sjaelvklart aer det Stina jag syftar po. ^^ (fniss!)

      nae, skaemt asido sa tror jag att han skams.
      Han har varit vaeldigt reserverad de senaste dagarna.
      Skont, han har nog laert sig sin laexa.🙂

      Kram!
      ps. endast lyckotarar fran Frida i frankrike! allt aer so vackert! ds

    • skont att det finns andra gubbar som beter sig battre!🙂
      Gubbar e ju liksom mina favoritmanniskor egentligen.

      PS Kul att du laser bloggen Mikke! Trots att vi “got of to a rough start” pa facebook…😉 DS

  2. Så himla tråkigt att höra, jag trodde verkligen inte detta om honom…
    Men du, berättar du A så får du även berätta B, detta är en ganska allvarlig anklagelse.

    • anklagelse schmanklagelse! Herrejösses, inte sitter jag och gråter i videoklippet heller. Det var två mycket opassande och äckliga skämt, jag berättar gärna hela tjofaderullan om vi ses i verkligheten ngn gång. Det är bara att knacka mig på axeln och fråga!🙂 Kram på re//Friedster

  3. Say whaaa?! O___o”
    Creepy shit, hoppas det inte var alltför avskyvärt. Klart det var avskyvärt, men you know…

    Surt med pengarna också, ficktjuvar är också avskyvärda, fast på ett annat sätt……

    • haha, du skriver så roligt! ^_^ Nu är det överspelat. Avskyvärt var det visserligen. Jag har skinn på näsan och kunde släppt det efter första lilla övertrampet, men när Fanny berättade att han gjort om det en gång till då var jag tvungen att skriva av mig. Det behövdes en markering för att det inte skulle hända igen.🙂

  4. Mycket pinsamt. Tog du upp det med vederbörande? Tycker inte du behöver vänta in en ny dylik fadäs innan du gör det… (vad det nu var det rörde sig om)

    • Först och främst: DAVID LILJEMARK PÅ MIN BLOGG!😀 Coolt! Du e ju tjännndisss!😀
      okej, nu vidare till kommentaren. Ja, Angoulême är en liten stad och tack vare Mikke Schiréns härligt hetsiga rubrik (liiite överdriven kanske… haha, sicken uppviglare han är! Gillar’t!) så tog faktiskt Freddie upp det med mig när vi sprang på varandra igen. Han bad uppriktigt om ursäkt och jag tror att han kommer tänka efter en gång extra i fortsättingen om han skulle bli sugen på att dra ett vidrigt skämt. Now we let bygones be bygones y’all! Kärlek på eder alles!

  5. Eftersom jag blev så entusiastiskt mottagen, kan jag ju passa på att förtydliga anspelningen “Good luck, Jim!” från nåt Facebooksammanhang där det lämnades därhän (om detta nu alls behövs, men eftersom trådens kommentarer har kommit att gå i förklarandets tecken på sis’ne): det är alltså standardfrasen till Jim Phelps i tv-serien “Mission: Impossible”, vilket alltså åsyftar de obefintliga chanserna att få mig att förnya min alltsedan 1996 avslutade B&B-prenumeration.
    Gott dock att FS visat bättring.

    • haha, ja, nu lär ju inte “Fridas hjärta” få en plats i sagda publikation längre, ehhh… sooo… good riddens ey?! ;D Haha, åhhh, detta liv alltså! Vart ska man ta vääägen?! Jösses amalia…
      Men visst, det blir nog folk av Freddie också. Han har många fina sidor. Inte alla skulle ta ansvar för sina fadäser på detta sätt och be om ursäkt. Det hedrar honom sannerligen. Jag hyser inga agg.
      Adda mig på fejjan hörru! Gör’t! Nu!

  6. Pingback: Am I a player? « Min Stockholmsdagbok

Leave a Reply

