Last two pages of the Oral comic

Obviously the backgrounds aren’t finished yet… that’s because I’ve had other stuff to focus on today. I’ll upload a vid when I get home with an update on what’s kept my mind busy (oh joy!), 

but I figured I should give y’all a little treat right away anywayzzz,

so heeere are the last two pages of the Oral-comic:

 

Translation:

That I realized he wont give me what I want.

Which is cock. In my mouth. Hard cock in my mouth.

And then… Cum.  Warm cum in rivulets over my tounge.

Oohhh… This oral need! Fuck!

ArGH! The cock! Want Fuck Fuck Shit! Cock!

Men… Why? Why is he teasing me?

(Yes, I do jump between pages when I ink. That’s why the last page look more finished than the second last page (second last page? whaaat? ‘s that correct? asch, what ever, you know what I mean.))

Nah nah… I know… He’s like me. A hopeless fuckin’ bastard.

But I’d still… (I need an equivalent expression for the swedish “inte banga” here.)

Come what may…

And if you’re thinking: “Hey, wasn’t she using her right hand on the earlier pages”, well then you are aaabsolutely correct. She’s ambidextrous.  (do take note of the blog post category “Left hand magic” if you will.)

And if you’re thinking: “Hey, Frida did a really crappy job scanning this”, well then you’re right too. I don’t have time to fix it now though. Sorry. Life is moving too fast. Angouleme! It’s in a week or something. I haven’t bought the train ticket yet. Haven’t done that “accreditation”-thingie either.

But I just feel so… not worried. Not at all.

I know life will take me where ever I need to go.

And what I need to do, I will do.

Simple as that.

I just have to remember to breathe.

breathe.

in this moment.

right now.

this.

 moment.

chiiill Frida.

Just chill. Have patience.

Good things will keeeeep on coming.

In abundance. (drifting away… smiling.)

23 thoughts on “Last two pages of the Oral comic

  1. Johan Johan… hopplösa as…
    come what may, du vackra karl.

    Nu ska jag dansa i lyckorus igen.
    Tack för allt.
    ALLT!!! FATTARU?! A-L-L-T, T-A-C-K F-Ö-R A-L-L-T!!! AAAHHHHHAHAHHAHHAH!!!😀

    • Shit vad najs att höra! Ja, Lina är ju en serieskapar-gudinna som jag tillbeder med liv och lust. typ så här: “oh, du Neidestam, stora tuschmästarinna, ordsnickrande bloggväsen, helgat vare ditt namn” ^_^

      Gött mos och tack för uppmuntran Angel!
      är det okej att jag kallar dig Angel? Just nu känner jag liksom att du är en ängel…😉

  2. Hej och tack för din kommentar!
    Jag skulle jättegärna VILJA komma in på serieskolan! Ämnar söka dit i höst. Och så tänkte jag anmäla mig för en av sommarkurserna där i år, för att få en försmak så att säga.
    Har du kopplingar dit alltså?🙂

    • Jag går andra året på serieskolan nu. Sitter i en finfin ateljé och ritar dag som natt.
      Kanske stannar jag och går sommarkursen också, i så fall ses vi där!😀

      (Tips är att komma ner på besök och hälsa på lärarna innan du skickar in dina arbetsprover, för att kolla av vad de tycker är intressant…) Har du gjort någon serie som ligger på nätet någonstans? Vore skoj att se i så fall!

    • Angel angel… all hail Lina indeed.
      Nu kan jag inte bli av med den där Cowboys and Angels-låten från skallen…

      I know you think that you’re safe, sister.
      Harmless affection that keeps things this way.
      It’s the ones who persist
      for the sake of a kiss
      Who will pay

      Cowboys and Angels
      They all take a shine to you
      Why should I imagine
      that I was designed for you
      Why should I believe
      That you would stay.

      Åh… den är så fin.

  3. Det låter ju som rena himmelriket faktiskt, att ha nånstans att sitta där man FÖRVÄNTAS ägna all tid åt att rita, haha.

    Undrar lite, hurpass lärarstyrt är det? För jag hoppade på en konstutbildning i höstas, och kände direkt att det var ett felval. Mycket pga att det var för “brett” visserligen (allt från teckning till silversmide, 80% av kursen var sånt jag inte var intresserad av), men också lite för att lärarna blandade sig i så LITE!
    Redan från första början var det i princip – åk dit, säg godmorgon, gå och sätt dig på din plats, gör vafan du vill, åk hem vid fyra.
    Uppskattar ju artistisk frihet, men går man på en SKOLA tycker jag lärarna finns där av en ANLEDNING – att _lära ut_ saker och guida en…

    • Då ska du definitivt gå första året. Gunnar Krantz är en fantastisk lärare vad gäller matnyttiga övningar och berättarteknik, Stina Hjelm är grym på att dela med sig av sina egna erfarenheter och pusha alla att komma framåt.
      Andra året (som jag går) är helt självstyrt (inom vissa ramar förstås, men vi har inga lärarledda lektioner eller workshops). Jag hade inte funkat som andraårs-elev om jag inte fått med mig lite kött på benen från ettan.
      Sedan kan jag också tillägga att jag lärde mig oerhört mycket av mina klasskamrater, det är något alldeles speciellt med att sitta i en kreativ miljö där alla skapar och har sina egna uttryck. Jag blev vansinnigt inspirerad, och det håller i sig än idag. Ettan is the shit! Komsikom! Du kommer inte ångra dig!!!

  4. Jag villvillvill!😀 Just det där att komma till ett ställe där andra brinner för samma saker är det jag längtar efter. Så det är serieskola eller en skrivarlinje som gäller i höst. Serieskolan är det som lockar mest, eftersom man då får kombinera text och bild och kan berätta på ett helt annat sätt (serier känns mer “levande” imo). Plus att det ligger i Skåne, dit jag velat flytta sen jag var liten parvel🙂 Två flugor i en smäll, liksom ^^

  5. Glömde ju förresten svara på din fråga – nej, jag har tyvärr inga serier upplagda på nätet (mest för att jag inte haft tillgång till någon scanner förrän alldeles nyligen)

    • Din vilja och energin bakom den kommer att ta dig till himmelriket Angel.

      steg 1) Bestäm dig för Serieskolan.
      steg 2) Teckna en serie om att du kommer in och älskar att gå här.
      steg 3) Vila i vetskapen om att du kommer att flytta ner till skönaste staden i detta rike i höst.

      och lägg upp ngn serie på nätet för höge bövelen! En blir ju nyfiken ju!😀

  6. Du är så avstötande frida. Skriva om sex för att få uppmärksamhet? Vafan? Varför skriver du om en kvinna som desperat vill suga någons kuk?!!

    • Young padawan, you still have much to learn.
      En dag, när du också är vuxen, då kommer du kanske att förstå. Förhoppningsvis.

      Du tycks lida av ett Hora/Madonna-komplex och hade väl sorterat in mig i Madonna-rollen tidigare.
      Jag har full förståelse för detta.
      Jag har ju en väldigt moderlig och godhjärtad air.

      Men ingen människa är en sak allena.
      Vi har många sidor
      och alla är sanna och värda att berättas om.

      Varma kramar mitt barn, jag önskar dig allt gott i världen.

      • Vad förstå när jag fucking är vuxen? Vad är så kul att skriva om en kvinna som trängtar efter en mans kuk och vill att han ska spruta sperma i hennes mun? Du får förklara det för mig eller så kommer ja aldrig sluta fråga!!!

      • Vad är det som säger att det är kul?
        Måste en tecknad serie vara rolig?
        Kan den inte bara få vara sann?
        Och ärlig?
        Varför ljuga?

      • Johan:❤ 's all I'm sayin'…❤

        Fabbe: Lyssna på Johan.
        Han är en klok man.

        Serier, ja berättelser överhuvudtaget, kan liksom vara allt möjligt.
        Det finns många olika sorter och de fyller olika behov för olika människor.

        Jag tecknar serier av flera anledningar.
        Ofta för att försöka förstå ett beteende hos mig själv.
        Ibland för att få ord på något som stör mitt sinne.
        Ibland bara för att testa en ny teknik eller ett spännande material.

        Just den här serien tecknade jag för att försöka få kontroll på en känsla av besatthet som tagit över mig.
        Jag var så fascinerad över hur J fick mig att känna och ville gå till grunden av den känslan och undersöka vad den bottnade i. Detta är jag inte helt färdig med. Det blir nog en till serie på tema J/mina daddy-issues kan jag tro. Ja, vi får se.

        Jag har märkt att när jag skriver om sådant som kanske känns jobbigt och ångestladdat eller frustrerande så blir känslan lättare att hantera efteråt.
        Jag får distans och kan se klart och tydligt på livets skeenden. Jag mår helt enkelt mycket bättre av att få ut mina tankar ur huvudet.

        Att den hamnade på bloggen var inte tanken från början. Den var egentligen bara för till för mig själv först.

        Jag testade att visa skisserna för Lisa, min älskade sambobästis, och hon blev varken avskräckt eller äcklad utan uppmuntrade mig att köra på.
        Då kändes det mindre läskigt.

        Sedan visade jag den inte för någon.
        Tecknade färdigt den i ett sömnbrist-rus.
        Blev nöjd och scannade shiten.
        Postade alltsammans här utan att tänka efter en sekund på konsekvenserna. Jag bara följde en impuls och gjorde det. Så vill jag att livet ska vara. Utan rädslor. Impulsivt och spännande.

        Efter detta har det bara kommit goda ting ur denna serie.
        Vackra mail från tjejer som känner igen sig.
        Besöksstatistiken skjutit i taket.
        Rocky-redaktörn gillade vad han såg och jag får en publicering där.

        Och bäst av allt: Jag är tacksam och glad istället för att känna frustration och ångest.😀

        Hoppas du fått svar nog mitt barn!

      • Men åh…
        Du gör mig trött.

        Ja, nu kommer den…
        Johans favorit:

        “Mitt tålamod,

        som är oändligt,

        har nu tagit slut.”

Leave a Reply

