Det här är en sammanställning av lite olika frågor som mina fans brukar ställa till mig (obs: lögn. Jag snodde dem från Mickes blogg)

1. Vad är sann lycka?

Semlor (med mycket grädde) och julafton – i kombination! Har ännu inte lyckats sammanföra dessa två fenomen, men när det händer då kommer änglakörer att sjunga i mitt bröst och jag kommer dansa i ett virvarr av lyckorus som kommer klinga i regnbågens alla färger. Med extra glitter!

2. Vilken är din största rädsla?

Att allt bara var hittepå. Att inget var på riktigt.

…eller att ingen ska tycka om mig.

4. Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?

Förakt är ett hårt ord. Jag gillar det inte alls. Självförakt är helt fel väg att gå… Jag kan säga att jag kan ogilla mitt extrema bekräftelsebehov. Det skulle vara skönare att inte vara så törstande efter uppskattning hela tiden.

 4. Vilken egenskap föraktar du mest hos andra?

Att de kan formulera frågor som “Vilken egenskap föraktar du mest hos andra”. Det är så dumt. Då sätter man ju bara igång en ondskefull spiral av negativt tänkande! Fråga om kärlek och styrka istället.

5. Vilken levande person beundrar du mest? 

Mamma och Julie Doucet (jag tycks ha placerat in dem i samma fack i hjärnan).

6. Hur känner du dig just nu? 

Glad. Ensam. Sugen.

7. När ljuger du?

Jag kallar det inte för att ljuga. Jag kallar det för att gissa med självsäker röst.

8. Vad ogillar du mest med ditt utseende?

Nu förstår jag inte frågan.

9. Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos män?

Att de smakar gott och tycker att jag är rolig.

10. Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos andra kvinnor? 

Att de luktar gott och tycker att jag är rolig.

 11. Vilka ord eller uttryck använder du för ofta? 

“Magiskt” (med maniska ögon) “Kärlek!” (med handen pressad mot bröstet och solsken i blick) 

12. Vem eller vad är ditt livs kärlek?

Min storasyster. Vi är även gifta nu. Incest är bäst familjefest!😀 

13. Vilken talang skulle du vilja ha?

Jag har ju redan allt… eller nej, flyga! Flyga vill jag kunna! men det är ju ingen talang.

14. Om du kunde förändra en sak med dig själv, vad skulle det vara?

Att jag… jaa… nä. jag är nog ganska nöjd egentligen. Det jag velat förändra har jag ju förändrat. Och när jag kommer på något att förändra hos mig själv så gör jag ju bara det. Jag har tänkt på att skaffa fler tattueringar.

15. Vilken är din största bedrift?

Att jag vågade möta ensamheten och tog ett eget beslut och gjorde slut.

16. Om du skulle dö och fick återvända som en person eller sak, vad skulle du välja?

Gandalf.

17. Vilken av dina ägodelar håller du högst?

Den här frågan satt jag väldigt länge och funderade över. Har dragit igenom hela inventarielistan i huvudet… De två saker som jag skulle fått oro i själen av att inte ha var Philips Wake-Up-Light och Grönsaksbuljongen. Men egentligen kan jag nog släppa allt.

Bara jag får ha mitt ansikte kvar

dold i min älsklings hår.

18. Vad är det värsta en människa kan uppleva?

Att se sina barn dödas framför ögonen på dem. (word Mikael)

19. Vilken är din favoritsysselsättning?

Att smeka mig. hähähä

20. Vilket är ditt mest utmärkande drag?

Att jag på ett nästintill störande sätt vill bli sedd och hörd hela tiden.  Även att jag bjuder på kakor och godis för att få kompisar.

21. Vilka är dina favoritförfattare?

Gud som skrev Bibeln.  Det finns bara en och jag håller Hans hand. (vad hette han som sjöng den, Johan? Jag ville länka till den låten…)

22. Vilken påhittad person gillar du mest?

Frida Ulvegren 

23. Vilken historisk person identifierar du dig mest med?

Andy Bernard

24. Vilka är de största hjältarna i ditt liv?

De som väljer att vara goda. Som inte dömmer andra. Som gläds åt sina systrar och bröders lycka. Som dom vill jag vara

25. Vad ogillar du mest? 

Ostsmulor på köksbordet eller fet spindel i sängen. (båda har dykt upp i kollektivet där jag bor nu. båda händelserna skakade mig och gav ångest.) 

26. Vad ångrar du djupast?

Att jag var så elak mot Ullis en gång så att hon började gråta. Det var mer än 10 år sedan nu.

Av allt dumt jag gjort är det fortfarande det som jag ångrar mest. 

förlåt. 

27. Hur skulle du vilja dö?

nöjd.

28. Vilket är ditt motto?

Tro på dig sjelv så ska du se att det går.

9 thoughts on “Det här är en sammanställning av lite olika frågor som mina fans brukar ställa till mig (obs: lögn. Jag snodde dem från Mickes blogg)

  1. Men ge mig din address där du är på Julafton så får jag väl buda över Semlor till dig!🙂 Hehe.. men i år så har du chansen i alla fall.. Här i krokarna upptäckte jag att vissa butiker redan börjat sälja semlor… för ett par veckor sedan. Lite fånigt.. För bara några år sedan så gick det inte att få tag i Semlor till min födelsedag i februari… och numera så börjar de sälja dem i oktober! .. och IKEA började julskylta redan i augusti… Det här med traditioner i Sverige får alltid stå tillbaka för kommersialismen!😉

    Jag skulle nog inte ha något emot att göra din favoritsysselsättning till min egen.. Det verkar vara roligt.😉

    // Steamboat Willie

    “Jag är en tvivelaktig figur – duger ej mycket till.”

    • jag gillar att kommersialismen ger mig allt jag vill ha, året om!
      Jag är ju en Ture Sventon i hjärtat, har alltid letat efter Rotas konditori…❤

      • Ja, du får väl klä ut dig till Fröken Jansson nästa gång du är i kgl. hufvudstaden och smita in på Rosas konditori (Ja, Rota’s då…) och inhandla ett par temlor till din arbetsgivare. .. och det är ju på Drottninggatan man skall finna detta berömda konditori.

        Men kom ihåg:
        “Använd bara pitolerna i nödfall”

  2. Haha, Gissa självsäkert! HAHA!

    Och egenskaper andra ska ha.. att tycka du är rolig? (ska inte du tycka DOM är roliga söta kära du?😛😛😛 )

    Finaste maniska frida, alltid kommer jag tycker om dig, det vet du!!

  3. ah, men det är ju givet att mina vänner (DU) är roliga, annars skulle jag ju inte svansa efter dem (DIG) med sådan beundran i blick.

    hehe, självsäkert ja… ibland får jag små stöddighetsryck som inte går att stoppa… men det är ju bara göllit!😀

    PS. i mitt hjärta där simmar du Bella. Alltid du.❤ DS.

    • åh Bellis, hoppas du har mycket sköj och orkar med allt du gör. Ring när du får en lugn stund så kan vi prata Rucklaren och livet… Je t’aime mon coeur!

Leave a Reply

