Better but not done

Okay, so I took care of what was wrong with the second page and added a third page. Still need to re-arrange the panels on the first page though. And give the inking some extra finesse too.

Är jag duktig nu mamma sid 1 NY

 

Unt now! Second page. Very different from the first version. Much better, but I still need to get some background in the last panel… the dirty panel. *blushing*

Är jag duktig nu mamma sid 2 NY

Aaaand now

*drum roll* 

Third page!

Är jag duktig nu mamma sid 3

The text is still the same, just spread out on more panels.

No! It’s not the same! I actually made a few changes in the text when I re-drew it.  Should probably translate it all over again for you guys…

Hey, tell ya what! I’ll fix what needs fixing and then put it up with english text in the panels!

d_^_^_b

8 thoughts on “Better but not done

  1. Mycket bättre med en till sida!
    Fast undrar mest, vad gör hon i badrummet? Liksom när hon masserar hårbotten, eller lutar sig fram i sista sidan? Det är liksom poetiska rörelser som passar bra till dialogrutorna. Så man stannar nog inte upp normalt.

    Jag undrar bara. Gör hon yoga? Eller gör hon någon såndär utseende/kropps-grej som jag borde kännt till om jag inte var så lat? Typ mousse, hårinpackning eller nåt sånt?

    • Ah! Steff! En utmärkt fråga! Först och främst, anledningen till att jag tecknade serien var för att öva mig på att rita Nina (mitt alterego i boken jag gör) i olika poser. Så, där har vi utgångspunkten. Sedan då till vad hon gör, jo, det är samma sak som jag gör mellan rit-varven! En sorts hemma-snickrad Yoga/massage/stretching för att få loss kroppens stelhet efter många långa timmars tecknande.

      Mousse och hårinpackning och ansiktsmasker lekte jag mkt med som mellanstadiebarn… jag minns att det var väldigt roligt… Nu för tiden är jag nöjd om jag hinner med att tvätta mig ngn gång varje vecka.. höhö

  2. Pingback: My hand is aching again! :D « Min Stockholmsdagbok

  3. Pingback: I didn’t celebrate… « Min Stockholmsdagbok

Leave a Reply

