Monster of the day

Nu kommer monster nr 3 och 4, jag tecknar på nr 15 nu och jag bara lääängtar efter att få lägga upp de senaste varelserna här! De blir ju bara snyggare och snyggare! ^_^
DSC01439
Återigen, förlåt för att de är så suddiga och svaga. Snart ska jag fixa scannern!
DSC01440
Spartakus blev döpt av min underbara inspirerande väninna Isabella Rodriguez. Hon gör typ allt, hon bubblar fräser och sjuder av kreativ skaparkraft och jag vet inte vem eller vad jag hade varit idag utan henne. Hon uppmuntrade mig till att teckna serier, bara en sån sak… Ja ni förstår. Hon är viktig för mig. Hon har även döpt monster of the day nr 6… to be continued…😉
Förresten, ser ni, va?! Gympasal! Jag kunde rita en gympasal utan referensbilder!😀 Ribbstolar, haha! Konstigt ord förresten… ribbstolar… Vad heter det på engelska? Var kommer ordet ifrån? Finns någon språkforskare där ute som kan nära min kunskapstörst?
These are monsters nr 4 and 5. My wonderfully inspiring and creative friend Isabella Rodriguez helped me to name Spartakus. She also came up with a name for monster nr 6… a name that actually created a story for that monster! You’ll see in my next post… to be continued…😉

4 thoughts on “Monster of the day

    • trean är en av mina favoriter av hela monstersamlingen! Fint att du gillade honom! Min storasyster tyckar han ser ut som en brevlåda, men jag håller nog mer med dig om rostbrödskivan. ^_^

Leave a Reply

