Monster of the day

 

DSC01432

Jag läser en blogg som heter Drawn! the illustration and cartooning blog och där fanns en länk till  Daniel’s Daily Monster på flickr.

I don’t have a son to draw a monster a day for, so I just did it for myself instead. ^_^

Sorry ’bout the quality of the picture. My scanner isn’t working the way it should

so I used my camera to take a picture of this drawing instead…

Det är alltså en illustratör som tecknat ett litet monster varje dag på en liten lapp för att lägga i sin sons lunch-låda. En skön tecknings/fantasi-övning för pappan att på ett par minuter svänga ihop ett dagens monster innan han kilar iväg till sitt 9-5 jobb och en rolig liten överraskning för pojken varje dag när han ska äta sin lunch.

Det kan jag också göra! tänkte jag och beslöt mig för att oavsett hur fullpackat mitt schema ser ut och oavsett om jag har ett 14-timmarspass på gröna lund eller ej så ska jag teckna minst ett monster varje dag. Hittills har det gått förvånansvärt smidigt! Vissa av mina monster har fått mer bakgrunder än andra beroende på hur mycket tid jag hade dagen den tecknades. Men alla är speciella och vackra på sitt sätt och jag älskar dem allesamman som de missbildade avkommor från mitt skrämmande skarpa sinne som de ju är.

DSC01437

Så här ser jag ut när jag ritar monster istället för att duscha. Seriöst Frida. Fräscha till dig lite nu.

This is what I look like when I draw monsters instead of taking a shower. Seriously Frida. Get yourself some freshness. Now.

DSC01438

Underwatermonster! Undervattenmonster!

3 thoughts on “Monster of the day

  1. Pingback: ○ where have all the sundays gone? • under the haystack ○

  2. Pingback: ○ where have all the sundays gone? • Haystack Labs ○

Leave a Reply

