Legat på latsidan?

Nehej då! Här är ett par sköna original som jag färdigtuschat.

Lägger upp blåpenna-varianten så ni kan läsa dialogen på den här.

Vad är modelsearch Blåpenna

 

Jag personligen fnissar varje gång jag läser Andreas andra replik i första rutan. Med handen (typ “voila! se här!”)  och den hetsiga minen! HaHahHAHaH! Jaaa, sådant kan man roa sig med när man tecknar serier. Fnissar även gott åt farbrorn i fönstret på andra sidan gatan. Han är tossig! ^_^

inför juryn Blåpenna
Om det är svårt att läsa texten i pratbubblorna så är det fullt förståeligt. Detta är ju inte till för allmänhetens ögon egentligen. Allt kommer att fintextas av söstra mi. Hon är oerhört tålmodig och nogrann och har en naturlig känsla för form.

Jag är så tacksam och lycklig över att hon vill vara med i detta bokprojekt, hon är den finaste syster man kan önska sig! Och sååå begåvad också!❤

Jag brukar säga att det är ju HON som kan rita av oss två egentligen. Jag är mer driven mot berättandet. Egentligen är jag lite för hetsig för att vara tecknare, jag får hela tiden påminna mig om att hålla fokus på det jag gör JUST NU. Inte på allt omkring som också skulle kunna pysslas med. Jag måste piska mig och säga: Just den här sidan. Just den här rutan. Tuscha just den här väggytan. Just det där ögat. Hela tiden fokus och to-do-listor med punkter att stryka en efter en. Då kommer jag upp i en hög arbetstakt och slarvar inte igenom något utan arbetar metodiskt.

Fick precis höra att Efraim från Hofors inte kom in på Serieskolan i år. Det var synd tycker jag. Han var så trevlig på SPX… och han verkade verkligen vilja komma hit så himla mycket.:/

Well, ces’t la vie. Pojken är ju ung för tusan! Han kan söka nästa år igen.🙂 Jag tror det är bra att ge sig ut i arbetslivet ett par år, testa andra saker än skolbänken och få lite real-life-story-stoff att berätta om i sina serier ! ^_^

Nu kom den där låttexten i mitt huvud “I’ve been so many places in my life and time.” Här får ni en liten örongåva. Njut så som jag njuter i detta nu mina vänner.

Njut av allt livet har att ge.

Det svåra måste vi möta ibland för att få chansen att växa och bli komplexa dynamiska vackra varelser.

For the art of becoming human lies in turning wounds into pearls. – St. Hildegaard von Bingen

7 thoughts on “Legat på latsidan?

    • tihi, allt är tack vare Julie Doucet, min underbara mentor. Utan hennes bok hade jag varit i-n-g-e-n-t-i-n-g! ^_^
      Snart är jag i stockholm baby! woohooo! Pusspusspuss❤

  1. Jag blev faktiskt riktigt rörd Frida, verkligen, tack så mycket för ditt uppmuntrande! Ung och ung, 20 fyllda ju haha😀

    Just nu är jag bara lite förvirrad, men det ska nog bli ett vackert år till slut! Hoppas jag kan resa runt lite, kanske besöka er sköna typer i Malmö. Två av fyra i min klass som sökte kom in, jag hoppdes så att vi skulle lyckas allihop! Men ja.. får väl se vad som händer med mig, hoppas vi lär ses innan nästa SPX!🙂

    • ja, ung.
      Vadå?
      20 år är ju ingen ålder på en man, karlar blir inte vuxna förrän ngn gång efter 26-27års åldern.
      Nu för tiden räknar man alltid bort 10 år från åldern, 40 är det nya 30. 30 är det nya 20. och 20 är alltså… hehe😉

      Det skulle vara jätteroligt om vi sågs under året, det hoppas jag verkligen! Kramar//Frida

      PS. vilka två var det som kom in då? var det vettigt folk? DS

      • Oj oj, ja men då har jag ju livet framför mig i alla fall hehe xD Måste jag vänta 10 år till för att få komma in på systemet igen? >_<

        Det var Daniel och David som lyckades, inte jättekonstigt för de tecknar superbt.. och pratar väldigt mycket om man låter dem ;D

  2. Verkar bli en väldigt bra och intressant serie! Hur lång ska den bli? Vad roligt att du har Julie Doucet som mentor. Hon är fantastisk!

    • Åh! Tack Loka, jag hoppas verkligen att det blir spännande läsning! Har inte räknat på sidantal än, men jag tror det blir mellan 80-120 sid. Det känns lagom. Tänker att om det blir för mycket att berätta får jag väl göra en uppföljare ^_^

      Julie Doucet, Jag vet! Helt crazy coolt! Hon är ju en seriegudinna! Och hon är som född att vara mentor också, hennes mail är uppmuntrande och uppmanande och jag jobbar extra hårt för att kunna impa på henne❤❤❤

Leave a Reply

