Hunger kom emellan

Ja, nu undrar ni säkert varför inte Frida lagt upp en ny färdigtuschad seriesida här på bloggen på flera långa dagar… det är helt enkelt för att min Hunger kom emellan. Och då menar jag inte att jag suttit och tänkt på mat i x antal dagar. Nej.

Jag ska ju tillsammans med goda serietecknarvänner flyga mot landet i väst där vi kommer att flasha våra serier för ÄKTA New Yorkare och annat konstintresserat seriefolk från land och rike runt på MoCCA-festivalen.

Då vill jag ju förstås ha med mig min älskade, brutalt  mjuka och i Seriefrämjandets fansintävling prisbelönta bildberättelse Hunger. Eftersom det är en ordlös berättelse så behöver jag inte sitta och pula med översättningar om aftnarna som min begåvade klasskamrat don Johan gör dessa digra dagar. Men väl behövde jag tillverka en ANDRA upplaga eftersom den FÖRSTA upplagan sålde i 50 ex på två dagar.😀

Jag har således suttit och klippt tygbitar, limmat dessa på omslagspapper, spikat hål, sytt med guldtråd (istället för den tidigare naturfärgade. Jo vi sa ju te Amerrkatt fösstour hann å då sa de va gullatrå för hele schlant’n) och slutligen klippt ut stilrena kors på framsidorna på dem så att de får den där rätta bibelkänslan… Det blir endast 20 ex att skryta med denna gången, man vill ju inte spränga sönder resväskan liksom. ^_^

Jag har även fått plastfickor av min gode vän Mackan (som fyller år imorgon! Grattis MicketyMack!) så att jag kan frakta med fansinen över atlanten utan att de ska behöva ludda ner hela flygplanet. Det kan ju anses som terroristiskt att ludda ner i ett flygplan. Hellre ta det säkra före det osäkra när man handskas med förenta statena ni vet. Oo

Shit, jag blev nervös bara av att skriva T-ordet här på bloggen! Det känns som att jag skulle kunna hamna i trubbel och typ nekas inträde i det förlovade landet bara för att ngn databas lagrar mina ordval på intrawebben… nojjig man har blivit asså…shiiit… Ja, hur som helst, då vet ni vad tösabiten haft för sig på sistone då!

Nu framöver kommer det bli mycket förberedelser inför resan och även utflyttningen från denna lghnt som jag trivts så bra i under skolåret. Susanna, min hyresvärd, kommer hem samtidigt som jag beger mig mot USA, så det ska vara fräscht och Fridafritt här till dess. Mycket att stå i, men jag har ju mina oumbärliga to-do-listor så stress-ångest-drömmarna borde hålla sig undan puts väck en tid framöver nu tycker jag! ^_^

Det här videoklippet har fått mig att skratta och gråta av lycka idag.

Tackar glada Tony för det…❤

2 thoughts on “Hunger kom emellan

    • det är sann lycka! Jag som aldrig varit i USA heller, det känns helt magiskt! Som att resa in i en film! Eller tv-serie! crazy cool! ^_^

Leave a Reply

