Idag skissade jag upp 5 sidor som jag ska börja teckna på imorgon. Det kommer bli så spännande och snyggt!

Jag har påbörjat delen där jag är 13 år och sitter på café när en främmande karl dyker in med repliken “Excuse me, Do you work as a model?” Höhö, dålig ragg-replik, försök med någon annan hörru!

Men detta blev avstampet till de 5 år då min kropp stod under kontrakt. Det är underligt hur man kan skriva över äganderätten till sin kropp med ett legitimt kontrakt så där. Det låter inte rätt liksom. Det låter som slavhandel.

Jag hade i och för sig tur, vissa tjejer blev satta på diet och drillade med träning och hetsiga listor över vad som var “okej mat”. Jag hade hög ämnesomsättning och var naturligt benknotig under mina tonnår så jag kunde snaska chips och choklad med liv och lust precis som innan. Ja, ibland vräkte jag till och med i mig glassportion efter glassportion, pizza-slice efter pizza-slice bara för att bevisa att jag minnsann inte var någon självsvältande fjantig model inte!

Jag har fortfarande lite problem med att berätta om min barndomskarriär. Vill gärna att folk ska lära känna mig som människa först, så att de ser mig främst som en skojsig och tokglad person. Det är ju coolast, att vara en skön typ som folk trivs med. Mycket coolare än att vara lång och smal och ha en massa snygga bilder i en book..

Men nu ska den skrivas i alla fall, berättelsen om mitt kanske konstigaste jobb. Lite motvilligt var det till en början, men nu när jag börjat känner jag mest nostalgi faktiskt. Det kommer bli fint att få teckna mina gamla högstadievänner. Johanna, Stina och Lee.

Den här bloggposten tillägnar jag er tre.

Tack för det som var. För det som blev och för allt det som komma skall!

Leave a Reply

