Första maj

Igår hände det mycket, jag startade en arbetsblogg (den här! meta!) som coola Lina Neidestam kommenterade (fan vad jag diggar den tjejen asså!),

formulerade färdigt min projektbeskrivning inför ansökan till andra året på Serieskolan,

mailade runt till folk som kunde vara intressanta vad gäller att få min (precis påbörjade) bok utgiven,

men Störst Av Allt: Jag fick mail från Julie Doucet!

Hon var mjuk och uppmuntrande och berättade att det var länge sedan hon själv gjorde serier. Lite nostalgi tycktes vakna i hennes konstnärshjärta och jag känner redan nu att “This could be the beginning of a beauuutiful friendship” ^_^❤

Julie Doucet, je t’adore! Tu est inspiration pour moi, et ton livres es le soleil de ma vie!

(sorry if my french is a little incorrect sometimes, I am working on it…)

Nu ska jag ta mig i kragen och kila till skolan för att pyssla med årsboken och förhoppningsvis hinna tuscha färdigt fjärde sidan av min minnes-dagbok. Den kommer bli sååå snygg! Just you wait mister Higgins, just you wait!

Ska få kläm på det här med att lägga upp bilder på bloggen bara…så att de blir lite mer läsbara…

Men det får bli senare ikväll, nu fokus på: Kvarnby Serier-Årsboken.

Leave a Reply

